dinsdag 17 januari 2012

Koninklijke Ontvangst bij de HFC

Op Zaterdag 7 Januari waren wij te gast bij de Koninklijke HFC. Op die dag werd de wedstrijd tussen de hoofdmacht van de HFC en de oud internationals gespeeld. Het was het debuut van Edwin van de Sar als ex-international en het was voor ons de eerste keer dat Diana en ik samen naar de club gingen.

Wat een enthousiasme. En wat een ideeën weelde. Wat een heerlijke mannen allemaal! Vanaf nu kan ik me gewoon bezig gaan houden met waar ik goed ik ben. Want mijn lieve Trans-mannen en Trans-vrouwen. We hebben een club. We hebben een datum en we hebben een tijd. We spelen op 8 april om 14:00 op het hoofd-veld en we hebben toegang tot alle faciliteiten.

Mag ik van af deze plek alle trans-mensen geruststellen? Ja? Nou graag, en bij deze. Ik zat er bijna met tranen in mijn ogen. Alles waar ik bang voor ben geweest bleek een illusie.

Natuurlijk zijn er bekrompen mensen. Maar de meerderheid is het niet en wil zich graag ruimdenkend betonen. Maar dan moeten wij ze die kans wel gunnen, en niet de hele buitenwereld over een kam scheren. Want dan zijn we op onze beurt weer net zo bekrompen bezig.

Ja, je kunt gewoon over het terrein van een voetbal lopen zonder dat je uitgescholden wordt. Ja, natuurlijk, zeg ik nu. Maar toen ik voor het eerst het idee had heb ik daar wel aan getwijfeld. En als ik er aan twijfel dan doen anderen het ook.

Maar de manier waarop we ontvangen zijn door deze prachtige voetbalclub heeft al die twijfel bij mij weg geslagen. Werkelijk koninklijk.

Groetjes

Merel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten